Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Μεγάλη παράνοια ή πολύ καλά οργανωμένο σχέδιο;

Αν όλο αυτά τα φορομπηχτικά τερτίπια εκ μέρους του Γ.Γ.
του Υπουργείου Οικονομικών, 
δεν είναι μεθόδευση δήμευσης της ιδιωτικής περιουσίας,
τί άλλο μπορεί να είναι;

Και θυμηθείτε, κανένα πρόβατο δεν σώθηκε βελάζοντας.



Μεγάλη παράνοια ή πολύ καλά οργανωμένο σχέδιο;
 Γράφει ο Θρασύβουλος Μίαρης* 
Έντονα συζητείται σε πολλούς επιχειρηματικούς κύκλους ότι ένα από τα έργα που έχουν να διεκπεραιώσουν οι Δημόσιες Ελεγκτικές Οικονομικές Υπηρεσίες το 2014 να μεταφέρουν στον Έλληνα Φορολογικό κάτοικο το Δημόσιο χρέος της Ελληνικής οικονομίας!
Ο ύποπτος ρόλος τους να υφαρπάξουν με συνοπτικές διαδικασίες υπερεξουσίες, δικαιοδοσίες που πρόσφατα τους χορηγήθηκαν με τους γνώριμους νομιμοφανείς όρους των κοινοποιούμενων κατασχετηρίων καθώς και με ηλεκτρονικές κατασχέσεις εξπρές των 90΄΄ δευτερόλεπτων σε μισθούς, συντάξεις και πρωτίστως την κινητή και ακίνητη περιουσία του Έλληνα που έχει την τύχη να είναι φορολογούμενος στην Ελλάδα.
Διερωτούνται λοιπόν πολλοί τι να το κάνεις το κούρεμα του χρέους, τα δημόσια έσοδα θα αυξηθούν , δεν θα ακολουθήσουν την δραματική συρρίκνωση της πραγματικής οικονομίας και των μισθών- συντάξεων, αλλά θα κινηθούν στην πορεία του πολυπόθητου πρωτογενούς πλεονάσματος , δηλαδή θα αυξηθούν, με την μέθοδο της αρπαγής ακόμη κι αν αυτό δηλώνει φτωχοποίηση ενός ολόκληρου έθνους. 
Το 2014, όπως περιγράφεται στον κρατικό προϋπολογισμό, τα φορολογικά έσοδα θα φθάσουν τα 45,6 δισ. ευρώ, παρότι η οικονομία θα μείνει στάσιμη.
Η καινοτομία στην φορολογία του 2014 είναι ο (ΕΝΦΙΑ) Ενιαίος Φόρος Ακινήτων από τον οποίο αναμένονται εισπράξεις 2,6 δισ. ευρώ. Για πρώτη φορά φόρος σε χωράφια και παράλληλα έξτρα φόρος σε συνολική περιουσία άνω των 300.000 ευρώ.
Εισάγεται η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου 5.000 που υπήρχε για μισθωτούς, συνταξιούχους και ελεύθερους επαγγελματίες και την φορολόγηση, στο εξής, με συντελεστή που ξεκινάει από 22% έως 42%για τους μισθωτούς και 26% έως 33% για ελεύθερους επαγγελματίες.
Στον λογαριασμό προστίθεται 1.000 ευρώ και άνω από την κατάργηση φοροαπαλλαγών όπως αυτές που αφορούν δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ασφάλιστρα υγείας και σύνταξης κι ενοίκιο κύριας κατοικίας και παιδιών που σπουδάζουν σε άλλη πόλη.
Εφαρμοστέα από 1/1/2014 τα ακόλουθα : ΑΡΘΡΟ 54. Ν.4174/13 Μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης ΦΠΑ, ΦΜΥ, Φόρου Ελ. Επαγγελματιών κ.τ.λ. τα πρόστιμα ορίζονται με βάση την κατηγορία των βιβλίων.
Για απλογραφικά για την ίδια παράβαση,1.000 ¤ για την 1η παράβαση,2.000 ¤ για την 2η παράβαση,4.000 ¤ για την 3η και κάθε επόμενη παράβαση. Για διπλογραφικά για την ίδια παράβαση,2.500 ¤ για την 1η παράβαση,5.000 ¤ για την 2η παράβαση,10.000 ¤ για την 3η και κάθε επόμενη παράβαση.
Οι ανωτέρω παραβάσεις ισχύουν εάν επαναληφθούν εντός 5ετίας. ΑΡΘΡΟ 59. Ν.4174/13 Εάν από την δήλωση ΦΠΑ/ΦΜΥ κ.τ.λ πρέπει να πληρωθεί ποσό φόρου εκτός του προστίμου το ποσό του φόρου διπλασιάζεται.
Το χρονικό περιθώριο για τις μεταβολές (παράδειγμα αλλαγή στοιχείων Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας που εκλάπη ) στο τμήμα μητρώου της ΔΟΥ περιορίζεται στις 10 ημέρες από τις 30 ημέρες και τα πρόστιμα για την εκπρόθεσμη Δήλωση είναι 1.000 ¤ , 2.500 ¤ , 2.000¤ ,5.000¤ κ.τ.λ. 
ΑΡΘΡΟ 57. Ν.4174/13 ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ Αν οποιοδήποτε ποσό φόρου (π.χ. φόρος εισοδήματος) καταβληθεί μετά το πέρας 2 μηνών από την προθεσμία, επιβάλλεται πρόστιμο 10%. μετά από 1 έτος από την προθεσμία, επιβάλλεται πρόστιμο 20%.μετά από 2 χρόνια από την προθεσμία, επιβάλλεται πρόστιμο 30%. 
ΑΡΘΡΟ 58. Ν.4174/13 Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης ή ανακριβούς δήλωσης (συμπληρωματική δήλωση) το πρόστιμο, ανάλογα με το ποσό του φόρου, μπορεί να φτάσει έως το 100% του φόρου.
ΑΡΘΡΟ 53. Ν.4174/13 Εκτός των ανωτέρω προστίμων κάθε ποσό φόρου που δεν καταβληθεί εντός της νόμιμης προθεσμίας, θα επιβαρυνθεί με επιπλέον τόκους που το επιτόκιο καθορίζεται από τον Γενικό Γραμματέα ( σύμφωνα με πληροφορίες 8% ετησίως).
ΑΡΘΡΟ 60. Ν.4174/13 Κάθε πρόσωπο που συνεργεί για την διάπραξη παράβασης υπόκειται στα ίδια πρόστιμα που υπόκειται ο φορολογούμενος.
Πρόσθετη επιβάρυνσή έχει επέλθει με κατάργηση της Διοικητικής επίλυσης της φορολογικής διαφοράς στο ½ - 1/3 που ίσχυε μέχρι το 2013.
Για παράδειγμα ανακριβής (τυχαίο λάθος) έκδοση 30 αποδείξεων υπολογισμός προστίμου για διπλογραφικά βιβλία ,1η ανακριβής έκδοση πρόστιμο 2.500 ευρώ , 2η 5.000 ευρώ 3η 10.000 ευρώ υπόλοιπες 27 χ 10.000 ευρώ = 270.000 ευρώ σύνολο 287.500 ευρώ μη συμβιβάσιμα χρεωμένα στο λογαριασμό του φορολογούμενου λαμβάνοντας πρόστιμο 10% με την πάροδο του πρώτου δίμηνου 28.750 ευρώ 20% στο έτος και ου το καθΆ εξής.
Βάσει του σχεδιασμού της Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, από τους φετινούς ελέγχους οι 40.000 θα αφορούν πρόσωπα από τις λίστες, εμβάσματα άνω των 100.000 στο εξωτερικό, την λίστα Λαγκάρντ και τον κατάλογο των «σκαφάτων» της Ολλανδίας, από το οποίο θα βεβαιωθούν με βάσει γνωστές πρακτικές, φόροι και πρόστιμα αρκετά δις ευρώ για το δημόσιο ταμείο που δύσκολα κατά κοινή ομολογία θα εισπραχθούν.
Στόχος είναι να γίνονται ακόμη 150.000 προληπτικοί έλεγχοι στην αγορά, περίπου 3.000 έλεγχοι κάθε εβδομάδα, σε καταστήματα λιανικής, εστίασης, δικηγόρους, ιατρούς κ.τ.λ.

Διερωτώμαι μήπως όπως ψιθυρίζουν πολλοί, πρόκειται για μέτρα που μεταφέρουν μονομερώς, αν και σιωπηρά, το χρέος εκεί που πρέπει να χρεωθεί. 
Αν πραγματικά έχουν δίκιο αυτοί που το υποστηρίζουν θα αποτελέσει παγκόσμια πρωτοτυπία σε τόσο μικρό διάστημα να μεταφερθεί στους πολίτες ένα τόσο μεγάλο Δημόσιο χρέος που τελικά, όπως λέγεται, θα αναγκασθούν να καταβάλουν στους δανειστές μεταβιβάζοντας το σύνολο της περιουσίας τους , στόχος όχι και τόσο άγνωστος.
Ακόμη μεγαλύτερη ένταση στην καταστροφή που συντελείται εις βάρος των μικροεπαγγελματιών , εξ αιτίας της συρρικνωμένης καταναλωτικής ζήτησης, λόγω μείωσης μισθών και συντάξεων, δεν θα μπορέσουν ποτέ να εξοφλήσουν τα βεβαιωμένα ληξιπρόθεσμα χρέη προς Δημόσιο, Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και Δήμους που όλα πλέον πάνε σε κοινό λογαριασμό.
Η αυξημένη φορολογία του 2014 σε σχέση με την πολυνομία τις αυθαιρεσίες που συχνά παρατηρούνται στον συνδυασμό διατάξεων και νόμων θα αποτελέσει το καθοριστικό πλήγμα στο οικοδόμημα της Ελληνικής οικονομίας .
Το κυνηγητό του επιχειρηματικού κόσμου στην Ελλάδα δεν έχει τέλος δίνει την δυνατότητα σε μη ανταγωνιστικές χώρες να εισβάλλουν στην ζωτική γεωπολιτική ιστορική θέση της χώρας μας , θέτοντας μας μη ανταγωνιστικούς.
Η ανάγκη αλλαγής εκ βάθρων όλων των φορολογικών νόμων και διατάξεων που τροποποιούνται κατά το δοκούν είναι επιτακτική. 
Κανένας Έλληνας δεν θα επικροτούσε πόσο μάλλον θα νομοθετούσε ( αν τα είχε βέβαια αναγνώσει ) τις πιο πάνω διατάξεις. 
* Φοροτεχνικός 
Πηγή: sknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου