Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Πνέει τα λοίσθια το Olympia Mall




 ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Το άλλοτε αστραφτερό εμπορικό κέντρο, μια επένδυση 30 εκ. ευρώ, έχει περιέλθει στα πρόθυρα της εγκατάλειψης

Στα πρόθυρα της εγκατάλειψης έχει περιέλθει το, άλλοτε, «αστραφτερό» και με μεγάλες προσδοκίες ανάπτυξης, «Olympia Mall» στην περιοχή τηςΘεσσαλίας, που αποτέλεσε επένδυση της τάξης των 30 εκ. ευρώ.


Ακολουθώντας μια πορεία χωρίς ιστορικό προηγούμενο, τουλάχιστον για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, το εν λόγω εμπορικό κέντρο των άνω των 18.000 τ. μ., στεγασμένης επιφάνειας, σε κάτι λιγότερο από 2 χρόνια ζωής, πληρώνοντας λάθος εκτιμήσεις, αλλά και τις επιπτώσεις της κρίσης «πνέει», πλέον, «τα λοίσθια», φιλοξενώντας ελάχιστα σημεία πώλησης.


Αρχικά στο χώρο είχαν αναζητήσει στέγη περίπου 130 επιχειρήσεις όμως σταδιακά, μία μετά την άλλη, μηδέ εξαιρουμένων και καταστημάτων – «άγκυρες», όπως η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Electroworld ή τα Village Cinemas, εκδήλωσαν τάσεις φυγής. Τελευταία «αποχώρηση» αποτελεί αυτή της λιανεμπορικής αλυσίδας Carrefour-Μαρινόπουλος, η οποία διέθετε κατάστημα παρακείμενο στο Olympia Mall, αλλά αποφάσισε να αναστείλει τη λειτουργία του.


Μικρή επισκεψιμότητα


Αιτία για τη λήψη αυτής της απόφασης, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν η πολύ μικρή επισκεψιμότητα που κατέγραφε το εμπορικό κέντρο. Κάτι το οποίο, συνακόλουθα, είχε ως άμεση συνέπεια να πληγεί κάθετα και η προσέλευση καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ της αλυσίδας. Ωστόσο η Carrefour έδωσε τη δυνατότητα και στους 36-37 εργαζόμενους που είχε στο κατάστημα να απασχοληθούν σε άλλα σημεία του δικτύου της στην ευρύτερη περιοχή. Επιλογή που κάποιοι απ’ αυτούς τελικά προτίμησαν.


Η περίπτωση του Olympia Mall, πάντως, ίσως αποτελεί μία από τις πιο θνησιγενείς επενδύσεις εμπορικού κέντρου, που υλοποιήθηκαν ποτέ στην ελληνική επικράτεια. Πολυκαταστήματα, ελληνικές και ξένες αλυσίδες, καταστήματα μόδας, αθλητικών, ηλεκτρικών, μουσικών ειδών, αίθουσες κινηματογράφου, εστιατόρια, καφετέριες και πολλά σημεία παροχής υπηρεσιών, σε κάτι λιγότερο από δύο χρόνια έβαλαν «λουκέτο» το ένα μετά το άλλο, οδηγώντας το εμπορικό κέντρο σε ουσιαστική αδράνεια.


Το «κερασάκι στην τούρτα», ωστόσο, ήταν μία καταστρεπτική πυρκαγιά, που εκδηλώθηκε στο χώρο το 2009, «αφήνοντας» πίσω της τεράστια λειτουργικά προβλήματα στην εγκατάσταση. Σαν να μην έφθανε αυτό, ήρθε, δίκην «χαριστικής βολής» το «κανόνι» -με τα χρέη προς τράπεζες κι επιχειρήσεις της Θεσσαλίας- της τεχνικής εταιρίας από τη Λάρισα, που είχε κατασκευάσει το Olympia Mall, συμπληρώνοντας έτσι το παζλ της κακοδαιμονίας για την επένδυση.


Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα αρχικά δεδομένα λειτουργίας του Olympia Mall, που προέβλεπαν ετησίως 1 εκατομμύριο επισκέπτες πανελλαδικά, ήταν ανεδαφικά και βέβαια επιδεινώθηκαν επί τα χείρω με την έλευση της οικονομικής κρίσης. Εκτός από το γεγονός ότι έκλεισε η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων του κέντρου, στις επιπτώσεις από αυτή την εξέλιξη θα πρέπει να προσμετρηθεί και το γεγονός ότι συνολικά χάθηκαν και πάνω από 400 θέσεις εργασίας, αφού τόσοι ήταν οι απασχολούμενοι στο Olympia Mall, οι οποίοι, μάλιστα, προέρχονταν από τις περιοχές των Τρικάλων και της Καρδίτσας.
12/01/2011 5:24 | © VORIA.GR
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


1 σχόλιο:

  1. καλα κρατηστε την αγορα φλωρινας ετσι και θα δειτε αναπτυξη προς τα πισω...
    να δω agora mall φλωρινας

    ΑπάντησηΔιαγραφή